PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


28.02.2019, 14:14  Na ścieżkach nauki  Zdrowy styl życia  Kulinaria
wstecz

Z miłości do słodkości - lepiej obniż cukier...


Po tłustym czwartku pora na Dzień Puszystych - ten już w piątek. Jak przekonują autorki książki "Schudnij i obniż cukier w 8 tygodni", nawet będąc na diecie można pozwolić sobie na przekąskę - byle zdrową.

8-tygodniowa dieta opracowana przez dr. Michaela Mosleya to rewolucyjna metoda redukcji wagi, skutkująca nie tylko lepszym samopoczuciem i obniżeniem poziomu cukru we krwi, ale również zapobieganiem i cofaniem się cukrzycy typu 2 - dowiadujemy się z książki "Schudnij i obniż cukier w 8 tygodni". Jej autorki, dr Clare Bailey - lekarz rodzinny i żona Mosleya i dietetyk Sarah Schenker, proponują w niej dietę regulującą poziom cukru we krwi, która opiera się na diecie uważanej za najzdrowszą - śródziemnomorskiej.


"Liczne badania naukowe wykazały, że ma ona nie tylko wiele korzyści zdrowotnych, ale i jest łatwiejsza w zastosowaniu niż diety niskotłuszczowe, gdyż pacjenci uważają ją za smaczną i nieskomplikowaną. Mimo iż wzorowana jest na stylu odżywiania mieszkańców basenu Morza Śródziemnego, jej zasady można z powodzeniem stosować w innych kuchniach, od chińskiej i hinduskiej po meksykańską czy skandynawską" - przekonują i zaznaczają, że dzięki jej zasadom można nie tylko schudnąć, ale i na zawsze zmienić swój sposób odżywiania.


Wśród założeń 8-tygodniowej diety regulującej poziom cukru we krwi znajduje się 7 zasad odżywiania według niskowęglowodanowej diety w stylu śródziemnomorskim. Oto i one: 1. ogranicz do minimum lub wyeliminuj z jadłospisu produkty skrobiowe i z białej mąki; 2. w pierwszej kolejności zrezygnuj z cukru, słodkich przekąsek i napojów oraz z deserów; 3. zajadaj się warzywami; 4. jedz owoce, ale nie więcej niż 1-2 porcje dziennie; 5. jedz wysokojakościowe białka (co najmniej 40-50 g dziennie); 6. spożywaj nabiał oraz zdrowe tłuszcze i oleje; 7. przekonaj się do octu.


Mimo wyrzeczeń, które dotyczą chyba każdej diety, autorki przekonują, że stosuje się ją z przyjemnością. Oprócz przepisów na śniadania, obiady i kolacje, znajdziemy w niej też propozycje na zdrowe przekąski. "Nawet na diecie regulującej poziom cukru we krwi możesz od czasu do czasu ulec zachciance. Jesteśmy zdania, że lepiej sporadycznie pozwolić sobie na kawałek niskokalorycznego ciasta czy deser z odrobiną cukru, niż ryzykować, że skusi nas coś niezdrowego i przeładowanego węglowodanami" - uzasadniają swoje podejście, które z pewnością zadowoli łasuchów.


I tak w zaproponowanym przez nie menu znajdują się m.in. babeczki pomarańczowo-pistacjowe, naleśniki migdałowe z wiśniami, czekoladowe ciasto z fasoli, sałatka z liczi z grejpfrutem.


Jak zauważają ekspertki, na diecie o wiele trudniej jest wyrzec się pieczywa, które dla wielu osób stanowi podstawę codziennej diety. "Spróbuj jednak się od niego odzwyczaić, bo wtedy zwiększasz swoje szanse na utrzymanie prawidłowej wagi. Dlatego zalecamy osobom, które przeszły na naszą dietę 800 kalorii dziennie, by ograniczyły spożycie pieczywa do minimum. A jeśli naprawdę nie możesz się be niego obejść, wybieraj to ciężkie i zbite, z mąki razowej i z dodatkiem nasion" - radzą. (PAP Life)


pau/ jbr/


Załączniki
NIEMCE CUKIERNIA PRZYGOTOWANIA DO WALENTYNEK
Niemce (woj. lubelskie), 13.02.2019. Produkcja walentynkowych słodkości, 13 bm. w jednej z miejscowych cukierni. Dziś przygotowane słodkości trafią jutro do klientów jako prezenty na dzień zakochanych. (wp/pkus) PAP/Wojciech Pacewicz

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.