PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


09.04.2019, 12:12  Kultura i rozrywka  Moda
wstecz

Local Heroes - Zachęta do sztuki


Fear of missing art - to jedno z haseł, które pojawia się na nowych koszulkach polskiej marki Local Heroes. Kolekcja, która powstała we współpracy z Zachętą Narodową Galerią Sztuki, to nie tylko próba pokazania, że moda to niezła sztuka, to również zachęta, aby spotkać się ze sztuką.

Neonowe kolory, streetwear i street art - galeria sztuki może okazać się wyjątkowo "insta friendly"". Moda na sztukę może zagościć na dłużej - bo hasło "fear of missing art" zobaczymy na wielu zdjęciach w mediach społecznościowych. Powód? Wyjątkowa współpraca warszawskiej Zachęty z młodzieżową marką Local Heroes, która zaowocowała limitowaną kolekcją odzieży inspirowanej sztuką i warszawską galerią.


"Wydaje mi się, że Zachęta jest nam najbliższa. Wiele z prezentowanych tu wystaw można określić mianem +insta friendly+. Jest na tyle kolorowa w pewnych swoich wystawach - chociażby Sarkis i neony, które każdy fotografował - że w jakimś sensie krzyżuje się z nami. Fajnie, że możemy interpretować sztukę na swój sposób" - wyjaśnia Karolina Słota z Local Heroes.


W kolekcji Local Heroes x Zachęta znalazły się koszulki z napisami: "Od dzisiaj udaję artystę", "Artibvs" i "Fear of missing art", a także bluzy z hasłem "Look but don't touch" (Patrz, ale nie dotykaj) i grafiką przedstawiającą budynek Zachęty. Hasło to odnosi się oczywiście do muzealnego zakazu. Jednak ta kolekcja ma nie tylko pokazać sztukę z przymrużeniem oka.


"W hasłach, i tym jak wygląda kolekcja, chcieliśmy zachęcić młodych ludzi żeby wyszli poza ekrany telefonów i żeby przestali patrzeć się tylko w telefony. Chociaż jesteśmy firmą, która głównie funkcjonuje w sieci i bazuje na Instagramie, chcemy przypomnieć, że media społecznościowe to nie wszystko. Dlatego też w tej kolekcji wykorzystaliśmy hasło FOMO - +fear of missing out+. My zamieniliśmy je na +fear of missing art+. Jestem bardzo dumna z tego hasła i bardzo bym chciała, żeby weszło do mowy potocznej. To jest coś, czego nam brakuje - oglądamy bardzo dużo obrazków na co dzień, przewijamy ten Instagram, a może czasem warto się spotkać ze sztuką w taki namacalny sposób. Mamy nadzieję, że tą akcją zrobimy coś dobrego" - dodaje Słota.


Stylistka Zosia Ślotała zauważa, że moda zawsze była połączona ze sztuką - to są dwie dziedziny, które zawsze się przenikają. "Obie dają niezwykłą możliwość ekspresji, wyrażania siebie" - podkreśla i dodaje, że nie unikniemy korzystania z mediów społecznościowych, ale jej zdaniem można to przekuć w coś pomysłowego. "Myślę, że ta kolaboracja jest ciekawym nawiązaniem do tego, jak można wykorzystać media społecznościowe do zakomunikowania zarówno mody, jak i sztuki. To jest fajne w dziewczynach, że one myślą poza schematami i jednocześnie pokazują młodym ludziom, że warto zobaczyć wystawę, odwiedzić muzeum. W końcu moda to niezła sztuka" - zauważa Ślotała. (PAP Life)


mdn/ jbr/


Załączniki
WARSZAWA ZACHĘTA
Warszawa 11.11.2013 Gmach galerii Zachęta po renowacji. soa PAP/Jacek Turczyk

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.